תוהים אם ביטול הליכי הוצל"פ הוא אכן אפשרי? אם נפתח לכם תיק בהוצאה לפועל חשוב שתדעו שישנה אפשרות של ביטול הליכי הוצל"פ, הליך שנעשה בעזרתו של עוד הוצאה לפועל המתמחה בתחום ומייצג את החייב אל מול כל הגופים הרלוונטיים. טיפול בהוצאה לפועל בעזרתו של עורך הדין נעשה תוך התייחסות לכל הסוגיות המשפטיות הקשורות לכך ותוך התייחסות לכל ההליכים הלוקחים בכך חלק. ביטול ההליך עצמו אפשרי הודות למספר סעיפים, כפי שקובע החוק להוצאה לפועל.

כיצד זה אפשרי
ביטול הליכי הוצל"פ בעזרתו של עוד הוצאה לפועל אפשרי, כאמור, תודות לסעיפים המוזכרים בחוק. על פי סעיף 16 א', ניתן לפעול למען ביטולו או השהייתו של ההליך, המתנהל אל מול החייב, הנדרש הוא עצמו, בסיועו של עורך הדין, לפנות כדי לבטל או להשהות זאת. ניתן לבטל הליכי הוצאה לפועל, כמו עיקולים למיניהם, צווי מאסר או כל החלטה אחרת שהיא שנקבעה במסגרת ההליך כולו. על פי סעיף 8 ג' יכול הנושה, כלומר הזוכה, לפעול למען ביטול הליכי הוצל"פ ולחזור בו מבקשתו לפתוח בהליכים אלה. בהיותו זה שהחליט על הפנייה אל החייב ועל ההתנהלות מולו במסגרת הליכי ההוצאה לפועל, עומדת לרשותו גם האפשרות לבטל את ההליכים בכל שלב שירצה. אולם, בפועל, הדבר איננו נחשב כנפוץ, ולכן נעשה לרוב מצידו של החייב, הנעזר בשירותיו של עו"ד לצורך טיפול בהוצאה לפועל.

שיקולים בביטול ההליכים
בעת בחינת המקרה על ידי ראש ההוצאה לפועל כדי לבדוק האם אכן אפשרי הליך של ביטול הליכי הוצל"פ, נבחן עניין מאזן הנוחות. מונח זה מתייחס לשני הצדדים, הן לצד החייב והן לצד הזוכה. הוא בודק האם, במידה ואכן יוחלט על ביטוח ההליכים, עשוי הזוכה להיפגע מכך, או שמא במידה ויידחה הביטול, עשוי החייב להיפגע. התייחסות לשני צדדים אלה היא זו המאפשרת לו לקבל את ההחלטה הנכונה כדי שתיטיב עם שני הצדדים, ככל האפשר. בין אם מדובר בהליך הנעשה מצידו של החייב ובין אם נעשה מצידו של הזוכה, סיוע של עורך דין המתמחה בתחום ההוצאה לפועל מגדיל את הסיכוי לביטול ההליכים לטובתם של הצדדים.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.