לא פעם חברות או גורמים אחרים מגישים בקשה לשטר חוב כלפי גורמים אחר לא עמדו בתנאי התשלום. לעיתים הגשת שטר חוב נובע מהעובדה שהגורם אשר היה אמור לשלם להם, החליט שלא לעמוד בהסכם ולא שילם או הגיש צ'קים לא מכוסים, או לחילופין, שילם רק חלק מהכסף.

מי שהוגש נגדו שטר כזה יכול להגיש התנגדות לביצוע שטר חוב תוך שלושים יום, תוך נימוק ההתנגדות שלו לביצוע השטר. למשל, במידה ומדובר ברכישת מוצר או סחורה שלא סופקה כראוי או לא כפי שנקבע בין הצדדים, כמו כן הוא יכול להגיש התנגדות לביצוע שטר חוב במקרה והוא טוען שמדובר בהסכם מזויף או בחתימה מזויפת של החייב על גבי השטר. כלומר אם הוא עצמו לא חתם על אותו שטר חוב אותו הוא התחייב לקיים. אפשרות נוספת היא להגיש התנגדות על רקע קיזוז, כלומר אם נקבע שאמור להתבצע קיזוז בסכום מסוים והוא לא בוצע. במקרים בהם מוגש צ'ק ביטחון לצורך תשלום חשבונות מסוימים במידה והם לא משולמים באופן תדיר, הרי שניתן להגיש התנגדות לביצוע שטר חוב, במידה והתשלומים הועברו ולכן אין סיבה מדוע להפעיל את שטר החוב.

פעמים רבות, מי שטוען שחייבים לו כסף ידרוש גם לממש אפשרות של הוצאה לפועל, כלומר לחייב את החייב לשלם דרך הוצאה לפועל. גם במקרה כזה ניתן להגיש בקשת התנגדות להוצאה לפועל. בקשה זו ניתן להגיש במקרה ומתברר שהתיק נידון בבית משפט, החוזה בין הצדדים מבוטל, מתברר ששני הצדדים לא עמדו בתנאי החוזה ומסיבות אחרות אשר אמורות להוכיח שהחוב אשר בשמו נפתח התיר בהוצאה לפועל, אינו חוב אמיתי ולכן אין סיבה להפעיל אותו.

חשוב לומר, בכל מקרה הן של התנגדות לביצוע שטר חוב או התנגדות להוצאה לפועל, יש לפנות לעורך דין על מנת שיבסס את הטענות ויגיש את ההתנגדות, רק כך ניתן להגדיל את הסיכוי שאכן ההתנגדות תצא לפועל. חשוב עוד להבהיר שבשביל שאכן זה יקרה, יש לפעול בתום לב ובצורה אמינה וישרה בפני בית המשפט.

לסיום, אם אתם מחפשים משרד שמתמחה בפשיטות רגל, הוצאה לפועל, התנגדות לשטר חוב, שיקים מוגבלים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי. שמי שי גרוס ואני עורך דין שמתמחה בנושאים אלו. אני אשמח לייצג אתכם ולהציג את הטיעונים שלכם בבית משפט וכן בפני הוצאה לפועל ובפני רשויות אחרות.

מוזמנים לקרוא בנוסף:
בקשה להפטר

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.