לא מעט אנשים נאלצים להתמודד עם הגדרה של משתמטי חוב, הגדרה זו נקבעת על ידי הרשות להוצאה לפועל בעקבות דרישה שלא נענתה לביצוע תשלום חוב מסוים. הגדרה זו יכולה לפגוע בהם מבחינה כלכלית וכן מבחינות אחרות, למעשה בהוצאה לפועל יכולים להגביל את היכולות הכלכליות שלהם וכן יכולות אחרות עד אשר יסדירו את עניינם הכספי.

אך למי שמוגדר כבעל חוב, יש את הזכות לדרוש חקירת יכולת בהוצאה לפועל. הרעיון של בדיקה זו היא, שהוא מאפשר לאנשי הוצאה לפועל לפשפש היטב בכל מה שקשור למצבו הכלכלי על מנת להוכיח שהוא איננו משתמט מתשלום החוב. לשם כך במסגרת חקירת יכולת בהוצאה לפועל, עליו לחוקרים לבדוק את חשבון הבנק שלו, להוכיח שאין לו נכסים אשר רשומים על שמו, להזמין עדים שיעידו על מצבו הכלכלי, וכן ניתן לחייב אותו להציג מסמכים שיוכיחו את מצבו הכלכלי. במידה ואכן מתברר שהוא איננו משתמט מחובו אלא לא יכול לשלם אותו, הרי שבמקרה כזה יהיה ניתן להגיע להסדר באמצעות משרד עורכי דין פש"ר, כלומר משרד שמתמחה בייצוג גורמים שעומדים בפני פשיטת רגל אל מול הנושים.

חשוב לציין עוד, שמלבד אפשרות של חקירת יכולת בהוצאה לפועל, ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל הפטר, כלומר הפטר חובות במקרה ולא ניתן לשלם אותן. בקשה כזו ניתן גם להגיש גם אחרי תקופה מסוימת במהלכה משלמים את כל החובות, מתוך רצון להגיע לסיום כל תשלום החובות. גם נושא זה יש לבצע בעזרת משרד עורכי דין פש"ר, כך יהיה ניתן להגיע לתוצאות מהירות וטובות יותר.

חשוב להבהיר, שלא בכל מקרה בו מתבצעת חקירת יכולת בהוצאה לפועל או בכל מקרה בו מוגש בקשה לפשיטת רגל הפטר, אכן רשות ההוצאה לפועל מתחייבת לקבל את זה. הדברים מתקבלים רק לאחר בדיקה מדוקדקת של החומר וכן רק לאחר שמוכח, מעל כל ספק, שאכן הפעולות מבוצעות בתום לב ומתוך כוונה אמיתית להגיע לפתרון בנושא. לשם כך יש להסכים לחשוף את כל מה שמתבקש.

אם אתם מחפשים משרד עורכי דין אשר מתמחה בפשיטות רגל ובכל הנושאים שקשורים לעניין, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר, שמי שי גרוס ואני עורך דין שמתמחה, בין היתר, בחקירת יכולת בהוצאה לפועל וכן בנושאים אחרים שקשורים לתחום. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר דרך הטלפון או דרך האתר.
מוזמנים לקרוא בנוסף:
סגירת תיקים בהוצאה לפועל

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.